Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Teamträning och premiärhopp

Publicerat 2014-03-09 21:21:22 | i kategori Allmänt

Idag har jag(fia), Ida pch Sandra hoppat tillsammans. Vi hoppade Manne, Sparven och Binis. Det gick bra för oss alla! Vi hoppade studs, 5,5m och fyrkombination med 6m mellan varje kryss. 
 
Det jag tänkte på extra mycket idag var blick, väg och att komma ner i sadeln. Under uppvärmningen gjorde jag 6 metersvolter i hörnorna (så som vi fick göra på Jens träningen i onsdags), då satt jag ner i sadeln och var noga  med att vända med honom med ytterskänkeln. När jag väl kom ut på långsidorna kom jag upp i lätt sits och red framåt i en djupare form. 
 
Detta jobbet gör hästarna mjuka och fina =)!
 
När vi hoppade tänkte vi allihopa mycket på vår position i sadeln, att inte gå med för mycket över de små hindren.
 
Perra och Mighty reds på fyrkombinationen och på ett kryss i trav. Väldigt lågt och väldigt basic. Vi ville göra det enkelt för både oss själva och hästarna!
 
 
 
(obs rider aldrig utan hjälm...obs!!)
 
Sparven idag i slutet av passet, strechade ut ordentligt i ryggen.
 
Vi filmade en del idag också, har problem med uppladdningen så vi spar på dem lite ;)
 
ha en fin kväll!
 
Kram Fia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: