Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Några filmer

Publicerat 2014-03-19 14:54:33 | i kategori Allmänt

Här kommer några filmer från när vi hoppat och markarbetat de senaste dagarna. 
 
 
 
 
 
 
 
Jag tycker Perra är jätteduktig och framåt, det enda jag känner att jag kunde gjort bättre var att göra en förhållning när jag kände att han rann iväg för mig (på sista linjen). Sparven är jag jättenöjd med, känner att jag i den anridningen jag visar här "flaxar med handen"...det är något jag gör ibland när hästen inte tar skänkeln tillräckligt...dålig ovana...dock inte så vanligt förekommande som tur är ;)
 
Ida och Manne då...passar otroligt bra ihop! Manne är ju som tidigare nämnt lite "egen" och Ida har ju en viss kärlek till såna hästar...hihi!! Ida hoppade en bana där vi både galopperar men också bryter av till trav och rider travbommar....läste på våra vänners blogg frombothsides.se om att Linn som skriver där älskar Caprillibanor...och det gör ju tydligen vi med =)!! Det är inte dumt alls att blanda trav och galopp och olika vägar för att träna lydnad hos hästarna.
 
 
 
 
 

Känner att jag mest skrivit vad jag gör men inte hur jag gör på sistone, Är det något ni tänkt på? Kanske borde reflektera lite mer efter ridpassen här på bloggen?
 
I övrigt så är jag väldigt nöjd med mina hästar för tillfället, de utvecklas och bygger musker för fullt! De är också väldigt trevliga att ha att göra med. Jag tycker nog att Perra blivit mer stabil, lugn och trevlig sen jag släppte ut honom på lösdriften med Mighty. Sen har säkert det dagliga arbetet både på ryggen och från marken sin betydelse.
 
Tycker också att vi har en trevlig stämning i stallet, vi umgås och fikar en del. Peppar varandra, hjälps åt mycket...känner också att rutinerna sitter bra, jag hinner med mycket i stallet varje dag utan att det blir alltför sent. SKÖNT!
 
Nu ska jag åka till stallet och rida och greja, sen bär det av till jobbet igen några timmar!
 
Ha en fin dag
 
Kram Fia
 
 
 

 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: