Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Lördag

Publicerat 2014-03-01 20:33:00 | i kategori Allmänt

Idag har det varit en varierad dag i stallet kan man säga! Jag och Sandra har hopptränat Binis och Sparven ihop, vi har ridit ut Mighty och Manne tillsammans och jag avslutade kvällen med att longera Perra i pessoalongen.
 
Hoppningen gick bra för både mig och Sandra. Vi hoppade några övningar som är stärkande för hästarna. Både Sparven och Binis var pigga och hoppesugna! Vi red fram en liten stund i skritt (10 minuter lång tygel och sedan en stund jobba), trav där vi jobbade på upphöjda travbommar. Då tänkte vi mycket på vägen samt att vända hästen med skänkeln slutligen då i galopp. Jag kände att spraven var jättefin! Återigen har jag bytt bett på Sparven, nu har han ett tvådelat bett som är 1cm kortare än det han har haft förut.
 
 
Var riktigt noga med att hålla blicken upp och fram och att ha Sparven framför mig hela tiden. Var också noga med att rida honom framåt i galoppen. Det jag är mindre nöjd med dagens pass är att jag blir lite för svag i bålen när han blir "för fräsch", vilket leder till att jag faller fram för lätt. 
 
 
 
Manne var tittig och spänd ute vilket inte förvånar mig..han är en sån häst!! På banan och på hinder är han tuffast av alla....medans skogen är jätte jätteläskig på alla sätt! Han gjorde inga konstiga skenmanövrar..så man får helt enkelt vara nöjd med det!
 
Perra var jätteduktig i pessoalongen...jag tycker det är roligt och lite utforskande att testa nya metoder med unghästarna.. Har bestämt mig för att Perra ska tränas för Ange imorgon, han ska dock longeras med pessoalongen på morgonen en liten stund.
 
 
 
 
Sandra och Binis skötte sig jättebra! Jag och sandra smittar av sån go stämning till varandra jämt när vi tränat ihop...Tillsammans är vi bäst!
 
Ha en fin kväll!
 
Kram Fia
 
 
Postat av: Josefin Hagen - Tips, Foto, Ridning, Vardag

Ååh vad fin häst. Han lyfter ju på benen jättebra, önskar att alla ridskolehästar var likadana hahaha. Har du utbildat honom själv? :)

Svar: Hej! Tack =). Det är ju två hästar med i detta inlägget, menar du Sparven så har jag haft honom sen oktober förra året och jag har inte utbildat honom, Mvh Fia
stallvipwins.blogg.se

2014-03-02 @ 21:30:50
URL: http://josefinhagen.blogg.se
Postat av: Josefin Hagen - Tips, Foto, Ridning, Vardag

Ååh vad fin häst. Han lyfter ju på benen jättebra, önskar att alla ridskolehästar var likadana hahaha. Har du utbildat honom själv? :)

2014-03-02 @ 21:30:51
URL: http://josefinhagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: