Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Lördag

Publicerat 2014-03-08 09:58:20 | i kategori Allmänt

Härliga lördag!
 
Har precis varit ute och mockat och fixat hästarnas foder. Ska snart bege mig in till stan och fika med en kompis. Efter det ska jag åka och köpa foder till Sparven och så tänkte jag hämta Idas nybeställda butetsadel samtidigt så den finns här hemma när hon ska rida imorgon =)!
 
I eftermiddag ska jag (fia som ni kanske förstår) rida ut Sparven en rejäl runda! Tyvärr så har Manne en tappsko på ena fram så han får vila idag. Perra ska som jag skrev igår ridas på bommar. Här ser ni en film från tidigare i veckan. Tänkte ge honom en upprepning men ha honom lite bättre framför mig, samt vara om än mer noggrann med blick och vägar!
 
Det jag och Sandra kommer lägga fokus på under uteritten idag är galoppen! Vi ska galoppera hästarna lite längre sträckor så de verkligen får blåsa ur lungorna och glädjas med sol och skog!
 
Tycker det är viktigt att hästarna får ett varierat arbete eftersom en glad häst gör oftast ett bättre jobb. Tyvärr har jag för min egen säkerhets skull inte ridit ut Perra än, tänkte göra det nästa vecka. Då efter att han blivit ordentligt riden ett par dagar i rad innan!
 
Ha en fin dag!!
 
kram fia
 
ps imorgon ska vi teamhoppa!! iihhhiiihi va kul!! d.s
 
 
 
Postat av: emelie

fin pålle men det enda jag kan tänka på är "nybeställd butet sadel" *drool*

2014-03-09 @ 10:41:08
URL: http://komkoma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: