Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Känner mig lite booring faktiskt

Publicerat 2014-03-28 23:14:03 | i kategori Allmänt

Har nog inte varit värst duktig på sistone att skriva intressanta inlägg? Som ni vet så är jag (Fia) den som är mest aktiv på bloggen..jag vet inte varför det har blivit så, men det kanske beror på att jag är en allmänt laddad person. 
 
Jag har skrivit mycket om vad jag SKA GÖRA och vad jag GJORT...men jag antar att det är själva GÖRANDET som är det intressanta att läsa om? Eller? 
 
Hoppade som sagt Perra igår, han var grym som ni såg på bilderna. Vi har dock  MYCKET att träna på. Han behöver bli mer stadig (han e ju bara bäbis), jag behöver träna byten med honom, tempoväxlingar mm. Nu är det så ska ni veta att jag har tagit det VÄLDIGT lugnt med Perra. Han reds in i somras och efter det har jag ridit 3-4 dagar i veckan med många längre perioder då han fått vila helt. Jag har egentligen först nu börjat rida honom på volter (större volter)... 
 
Har börjat samla Perra lite. i traven som oftast men efter att tränat för Ange i söndags har jag även börjat lite i galoppen. Jag har en bra film på den lilla samlingen i traven som jag tycker är klockren som jag tänkte ladda upp någon dag! Samlingen i traven är enbart några steg för att sedan rida framåt igen. Detta gör jag max 5 gånger i varje varv eftersom jag tror att det är krävande för hästen när den lyckas sätta sig mer på bak även om det bara är några steg.
 
Har känt mig riktigt nöjd det senaste, hästarna har varit glada, samarbetsvilliga och de utvecklas hela tiden. Stod och njöt när jag tittade på Sparven ikväll. Han glänser så fint i pälsen och rumpan hans har blivit en RIKTIG HOPPEKÄRRA! 
 
Kan säga att jag känner mig nöjd över hur väl skötta mina hästar är, välsryktade, får bra mat, renmockade hagar varje dag......i lösdriften finns inte en plutt efter att jag eller sandra varit där! Sparven får gå i mittenhagen för då trivs han bäst när han har koll! Hästarna jobbas varierat från ryggen och marken.....man kan nästan säga att jag curlar mina hästar. Allting som kan få dem att må bra som jag har möjlighet att påverka försöker jag göra så gott jag bara kan.
 
 
 
Idag efter sparvens uteritt fick han massage med liniment på de muskler Jonna tyckte att han behövde, han fick stretchas och efter det fick han stå en stund med magnet täcket, vilket han VERKLIGEN gillade. 
 
Imorgon ska vi hoppa igen...mycket hoppning nu (på låga hinder).
 
Ha en fin kväll( hoppas detta var lite intressant iallafall)
 
Kram Fia
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: