Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hoppning med unghästarna

Publicerat 2014-03-27 22:18:22 | i kategori Allmänt

Idag har jag, Fia och Sandra hoppat Mighty och Perra. Vi hoppade samma bana som Jag och Ida hoppade med Sparven och Manne häromdagen. 
 
Båda hästarna var väldigt fina. Perra överhoppar sig dock väldigt mycket. 
 
Jag hoppade ju som sagt sparven också häromdagen. Han var super!! Han har riktigt mycket bjudning vilket jag tycker är positivt. Han hoppade väldigt väl också även att han kom nära ibland och lite längre ifrån ibland. Förut kunde han bli lite spänd och frysa till lite men nu känns han mer modig och avslappnad.
Jag hoppade tolv hinder på raken, jag tror det är bra att göra så för att förbereda hästen inför tävling.
 
Idag har jag longerat sparven, han var så duktig och arbetsam, sötnos! Jag ser fram emot att få tömköra honom snart. Jag tror ju som tidigare nämnt på ett varierat arbete för hästarna. Tänkte faktiskt också på hur himla fin sparven har blivit i kroppen. Fina fina häst!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: