Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hoppat

Publicerat 2014-03-22 11:08:00 | i kategori Allmänt

Hej hej! 
 
Hoppade Sparven och Perra igår! Perra gick 130 bana!!!! (fast hindren var bara 50cm hihi). Perra lägger till såna SJUKA språng!! Han överhoppar sig otroligt mycket! Heeeelt galet! Jag kommer få hoppa lågt, länge och mycket med honom. Det roliga med Perra är också att han har en sån härlig naturlig balans och ridbarhet....jag bara längtar efter att få rida honom varje dag! 
 
Hoppade en bana med 5 hinder, det blev bara krysshinder som sagt. Hemma överhoppar han sig inte på samma sätt (vi var i ridhus igår) så där kan man hoppa lite mer vanliga hinder och lite högre (80-90cm..hihi).
Jag fick rida fram honom ganska länge för att få honom avslappnad. Känner mig riktigt nöjd med mig själv som red vägen konsekvent och mjukt framåt trots att han var riktigt spänd och tittig i början.
 
Sparven då...min andra häst som är VÄLDIGT RIDBAR...men efter att suttit på Perra märkte jag hur EXTREMT RIDBAR Perra är!! Sparven var ändå JÄTTE JÄTTE FIN igår!! Jag var så otroligt nöjd med mig själv efter att ridit honom, jag red verkligen i varje steg...i varje steg! Det är mitt problem lite att jag gärna nöjer mig med mindre och tappar lite diciplin när jag rider. Men igår...då jobbade jag in hans högra bakben noga, motställde honom lite i högervarvet och fick en BRA känsla på honom. Hoppade honom några språng och han skötte sig fint lille plutten!
 
Idag ska jag rida ut hästarna och hålla lektion för Emma på Licala.
 
Ha en bra dag
 
Kram Fia
 
Suddig bild, men den är från gårdagen =)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: