Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Håll i hatten

Publicerat 2014-03-15 16:04:41 | i kategori Allmänt

Just så har det kännts i många bemärkelser denna helg! Här i trakterna blåser det ordentligt, vi har dock haft tur med att få sol!! Vem älskat inte SOLEN? Idag har jag (Ida) och Sofia tränat för Angelicka Flygt i markarbete. Hästarna som har fått vara med idag var Manne & Perra, båda vart lite spända i början av träningen, då fick både jag och Sofia uppgift att tänka framåt. Det är så lätt att när hästen stökar runt, tar man gärna i tyglarna och dämpar den istället för att rida framåt och aktivera. Manne blev ganska snabbt lugn och det var riktigt skönt, jag har under träningen lagt mycket fokus på min position i sadeln och att ha blicken framåt. Det är så lätt att annars sitta och titta ner på huvudet och då är det lätt att ramla fram och komma ur balans. Jag är nöjd med min sits idag och nästa träning skall jag försöka att få Manne ett steg mer aktiv. Manne är inte en direkt överambisiös häst, han är ganska lat och använder sin tittiga sida för att slippa jobba. Imorgon skall Manne få träna på bommar ihop med Fia & Sparven.
 
 
 
I Torsdags var jag på återbesök hos veterinären med Locantus. Han fick lovord för sin snabba återhämtning och på Tisdag får jag börja skritta med honom. Om allt går enlig planerna får jag känna på galoppen om 6 veckor! Skall bli så otroligt roligt att börja rida honom igen! Och detta året kommer jag förhopningsvis ha två hästar i tävling! KUL!!!!!! 
Min lilla Biggan myser i Locantus täcke <3
 
Ha en bra dag!
 
Kramar Ida
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: