Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Fullspäckade dagar och att anpassa och justera efter behov...

Publicerat 2014-03-04 13:12:39 | i kategori Allmänt

Denna veckan liksom de två föregående veckorna kommer att bli fullspäckad med hästaktiviteter. Imorgon är det åter igen hoppträning för Jens Wickström och på onsdag åker eventuellt jag och Sparven på årets första pay n jump.
 
Jag kommer börja rida Perra på bommar och eventuellt till helgen småhinder, ser ingen anledning till att vänta med det då hindren vi hoppar är så låga att de till och med kan passa in i det vardagliga arbetet.
 
Manne ska också han hoppas lite denna veckan, kommer troligtvis att göra det till helgen.
 
Har bestämt mig för att köpa ett småmaskigt hönät. Vi har god erfarenhet av det då Locantus som har boxvila har ett sådant upphängt. Jag tror att aldrig någonsin förut har Locantus ätit så mycket som han gör nu. Och Sparven är lite "trixig" med maten..äter bra inne, men ute trampar han ner höet i gruset och blir kräsen och äter inte upp! Jag tror att jag lättare kan se exakt hur mycket hö han tuggar i sig också, för inne trampar han runt höet bland spånet en del.
 
Jag är väldigt noggrann med Sparven och hans mat, har laborerat en del med kraftfodret....Ska göra en del ändringar igen. Kommer att öka på med lusern på lunchen sen kommer han få slobber mash enbart morgon och kväll....plus olja. Jag vill ge honom mycket energi utan att det tar plats i magen så att han äter riktigt mycket hö också!
 
Nu skiner solen, längtar galet mycket till eftermiddag
 
Kram på er
 
// Fia
 
Izno och jag i grevagården

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: