Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Ännu en varierad dag

Publicerat 2014-03-02 15:00:40 | i kategori Allmänt

Idag har jag, Fia och Sandra varit och tränat för vår markarbetstränare Angelika. Jag hade med mig Perra idag. Han skötte sig väldigt bra! Vi tränade framförallt på att han skulle gå min tänkta väg. Att jag skulle vara bestämd och hela tiden tänka framåt! Han var väldigt framåt och låg på mycket i början, jag fick vara tydlig med mina skänklar att jag hade båda bogarna framför mig så att han inte gled ut eller genade vägen.
 
Det jag fick med mig till nästa gång var att vara bestämd och när han blir tittig vara noga med skänkel och ställning samt att inte bli fast i handen. 
 
Sparven har blivitt ledd idag och Manne har fått vila. Imorgon ska Sparven och Perra vila och då får Manne ett ordentligt trimpass med upphöjda cavaletti på banan. 
 
Har lagt krut på att mocka hagarna jättenoga idag! Både mannes och Sparvens. Har mockat lösdriften, gjort allt foder samt plockat iordning i sadelkammaren. Så lite har hunnits med idag!
 
Perra på banan i förrgår
 
Nu är jag hemma, har gjort mig iordning och satt på mig "vanliga kläder"...lever i princip i mina stallkläder på helgerna så för omväxlings skull är det skönt att inte ha dem på sig!
 
Ska kolla wc från gbg nu!!
 
Ha en bra dag! 
 
Kram Fia
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: