Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Jag förstår dem som viger sitt liv åt detta..

Publicerat 2014-06-05 12:36:15 | i kategori Allmänt

jag kan förstår hängivelsen i intresset med hästar. Läste en intressant blogg på rasten förut som handlar en del om hästens grundförutsättningar och om hur vi som människa påverkar den. Jag tycker att detta är så väldigt intressant!
 
Jag älskar tävling och att hoppa stora hinder. Det är det som är belöningen för allt arbete man har med hästarna dagligen. Men vad jag också tycker är fantastiskt roligt är hur vi samspelar med hästen, hur mycket vi känner hästen och hur vi påverkar hästen på bästa sätt för att den ska må bra och arbeta som vi vill.
 
Jag är fullt medveten om att jag har mycket...otroligt mycket att utveckla hos mig själv för att hästarna ska bli ännu bättre. Jag behöver bli ännu mer konsekvent, mer systematisk och liksidig i ridningen. Allt detta är ett evighetsjobb och det är det som gör allt med hästar så underbart. Man blir aldrig fullärd!
 
Kommer arbeta en hel del med fokus på min position i sadeln, det lättaste är att koncentrera sig på en sak i sänder.
 
Tycker det är otroligt roligt och intressant med hästens hälsa också. Hästens hälsa för mig är A och O. Älskar att se hästens blanka päls och spelande muskler. Jag älskar känslan av att se ett par glada hästögon riktade mot mig samtidigt som hästen kommer i full galopp till mig i hagen...från gräset...från höet...från sina kompisar. För att hästen tycker det är positivt och intressant att arbeta med mig (får jag hoppas). Det kan bli ännu bättre, det ska det bli!
Ha en bra dag! Idag blir det hoppning och uteritt!
 
Kram Fia
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: