Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Stallhäng och positiva besked!!

Publicerat 2014-01-15 21:03:09 | i kategori Allmänt

Idag har jag (Ida) varit i stallet hela förmiddagen och grejat, fodrade sedan fixade jag mina hästar och Fias (så att hon kan få lite ro nu i sin tuffa sorg). När jag var klar med det kom bästa Madde Smedberg och klippte mina hästar!! Å sanna mina ord!! Manne ser ut som en sån där världscups häst!! IIIHHHH så SNYGG!!!! Så nu måste jag ju rida massor, helst i ridhuset med så att alla kan se vilken snygging jag har =)) , Locantus klippte vi bara över bogen och en del av magen eftersom han skall börja ett igångsättningsprogram ute i naturen =)
 
Locantus då!! Jag var ju hos landslagsveterinärerna med honom för att få bunkt med de bekymmer som han har dragit på den här hösten. Det visade sig att han är känslig i hovlederna och att med rätt skoning (längre sko med flytsula) och undvika att trava, galoppera på hårda underlag, så kommer han att kunna gå som vanligt.Iofs, brukar jag inte trava och galoppera på hårt underlag, men jag an ju bli ännu mer petig. Är det hårt i marken kan jag skritta ute och sedan trava och galoppera på ridbanan och fälten, när de inte är för torra och hårda. Jag skall även undvika grästävlingar, egentligen så får jag rida på gräs, bara det inte är för stumt och varit för torrt länge, men där kommer jag inte chansa. Och när jag ser tillbaka på denna säsongen så kan jag ju dra slutsatsen att det var efter tävlingen i kalmar som Locantus började dra på sig problem! Och i Kalmar var det oerhört torrt och hårt. Tänk!!! Man lär sig nya saker varje dag när det gäller hästar! =)
Om hans läkningsprocess går enligt planen så får jag börja känna lite på galoppen om 6 veckor!! WEEEEII LYCKA!!!!! 
 
Ha en bra kväll alla <3
 
Kraam Ida
Postat av: Jennica

Vad skönt att du fått reda på vad det var för fel på Locantus! Jag har samma problem med min häst, och skor med gummisula och lite Silicon ( och ska vara väldigt noga med underlag speciellt vid hoppning) och det har blivit jättebra! Han är så fin Locantus, skulle passa till min häst ;) Hälsa Sofia att jag lider verkligen med henne! <3 <3 <3 Kram Jennica

2014-01-16 @ 08:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: