Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Lyckligt lottad!

Publicerat 2014-01-29 23:33:44 | i kategori Allmänt

Nu var det väldigt längesen jag (Emma) skrev på bloggen! kände att det verkligen var dags. Kom hem för en liten stund sen från stallet med ett stort leende på läpparna som vanligt! Har alltid ett stort leende när jag åker till stallet och när jag kommer hem från stallet. Jag är lyckligt lottad.
Att få vara i ett stall runt människor som är så otroligt omtänksamma, hjälpsamma och som har hjärtat på rätt plats av guld är obeskrivligt! Jag skulle kunna räkna upp tusen olika egenskaper och ord som skulle passa in på tjejerna i stallet. På tal om vilka fina och underbara hästar som också finns i stallet, och som jag har tillgång till dygnet runt om jag så vill det.
Jag är så otroligt tacksam för all hjälp och stöd jag får i stallet, varje dag får jag lära mig något nytt. Jag har utvecklats så otroligt mycket som både person och hästmänniska. Saker som jag har lärt mig i hakarp under 1 år, skulle ta 2 år för mig att lära mig på ridskola. Jag är lycklig varje gång jag är i stallet och får gosa med alla underbara djur och om jag mår dåligt så är stallet medicinen för mig. 
Under en vecka har jag mått dåligt och varit väldigt down och ledsen, men dagen idag har varit helt toppen! När jag kom hem från stallet sa mamma till mig "skönt att få se dig glad och lycklig igen". Det är tack vare alla underbara djur och människor som finns i hakarp. 
Sofia höll i två privatlektioner för mig idag, först på Licala och sen på Sparven. Jag behöver verkligen någon som tjatar hål i huvudet på mig annars slarvrider jag och tappar ridningen eller också tröttnar. Men jag tycker att det gick bra när jag väl fick lite kläm på det mesta. Ridning ser så enkelt ut men det ligger väldigt mycket tid och jobb bakom allt! När Sofia rider ser allt så himla lätt ut och hon är verkligen en peppande tränare och man lär sig så mycket på en sån kort tid! Hon är väldigt duktig och bestämd över vad som ska göras och jag behöver en sån person som påpekar, peppar och berömmer! 

Jag trivs och älskar detta stall så otroligt mycket! Kommer aldrig att lämna vipwins! <3
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: