Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hängiven eller lättroad?

Publicerat 2014-01-26 20:58:24 | i kategori Allmänt

Red hemma på spåret idag. La ungerfär 1 timma på att ordna med spåret igår, saltade och sladdade så jag ändrade min plan idag och red på spåret istället för att åka iväg. Red Licala och Sparven i skritt och trav. Jag tyckte båda hästarna var väldigt fina. Jag måste säga att jag tycker det är riktigt roligt att rida hemma med, även om jag inte kan trimma "fullt ut"! Kanske är lite lättroad? 
 
Licala skrittade jag mestadels av passet, hon är under igångsättning och jag har fått äran att ansvara för det. Jag arbetade henne för att få henne att gå fram för skänkeln och lägga sig på bettet. Tycker att hon gjorde det väldigt bra! Hon är en liten och känslig häst som man verkligen kan rida med yttersta fingertopparna om man vill. JÄTTEDUKTIG liten pålle idag! Ljuvligt snäll och gör allt för att vara en till lags. Det jag gjorde när hon inte tog min skänkel framåt tillräckligt i skritten var att dunka till ordentligt med skänkeln, då hon de tre gånger som jag gjorde detta svarade framåt var jag noga med att lägga tygeln framåt så hon inte fick något ryck eller hårt stöd i munnen. Efter det lyssnade hon mycket bättre utan att vara spänd, Tränade lite på halter också vilket hon gjorde kanon! Myspysan...älskar såna härligt snälla hästar som hon!
 
Sparven arbetade jag lite mer i traven och han var jättefin! Framåt som vanligt och var mjuk och fin i båda sidorna idag! Guldsjärna till honom fina fina pålle!
 
 
Har köpt en fårskinnsfäll på Ikea till sparven som jag lägger under schabraket nu när jag rider för att han ska ha det mjukt och gott om ryggen nu när han är lite skavd vid klippningen.
 
Pappa filmade, som ni märker är han en riktig mästare på filma. hihi
 
ha en bra kväll! kram Fia
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: