Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Galen färd till ridhuset...

Publicerat 2014-01-18 18:29:19 | i kategori Allmänt

Tyckte det var rätt ok väglag idag så jag gav mig iväg till ridhuset med två hästar. Efter att kört genom samhället och kommit ut på vägen mot ridhuset (har ca 5km dit bara) var det skridskobana. USCH, kröp fram i slowmotion...
 
Väl där lastade jag ut Sparven först, han var helt ok att rida idag, lite tramsig efter Manne ett tag, vilket skapade en del okoncentration hos honom. Jag tycker ändå att han håller ridbarheten på en HÖG NIVÅ....han blir lite spänd i nacken och lite kort, men han lägger sig inte alls i handen. Han var inte särskilt svårövertalad utan blev snabbt väldigt fin! Jag är galet nöjd med min egna ridning idag. När hästen blir spänd är det lätt att själv bli det..att man blir för seg med hjälperna. 
 
Jag hade bra stöd i benen och var stark i bålen, mjuk i armarna och armbågar nära kroppen. Han gjorde ett kort och bra pass med lite öppna, övergångar och galopparbete på volten.
 
Manne då, jättenöjd med honom. Han var lite tittig, men han lyssnade ändå bra på mig vilket är ett framsteg...Manne är en sån häst som tappar all ridbarhet när han är tittig. Efter att ridit sparven som ändå har rätt stora gångarter så kändes en 4cm högre Manne rätt liten =).
 
Hade en sån här dag i stallet utan stress, där vartenda plutt åkte ur från boxen och jag har arbetat på i ett jämnt men ändå lugnt tempo. I morgon ska jag markarbeta för Angelika, rida ut Locantus och Manne och förhoppningsvis komma iväg till ridhuset med Perra. Ha en bra lördagskväll! 
 
Kram Fia
 
Kortis från när jag red Manne
 
Kan ni tänka er att Sparven sett ut så här!!!?
 
Så här ser han ut idag =)!
 
Tror jag ska sno tillbaka Manne ;)
 
 
Postat av: Ida

Manne får du bara "låna" ibland! När han är pigg ;)

2014-01-18 @ 19:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: