Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


*filmat Perra med riktig kamera idag*

Publicerat 2014-01-07 21:34:47 | i kategori Allmänt

Tyckte inte det var lönt att rida Perra hemma på banan. Känner jag kan vänja honom vid mörkret någon annan dag när det inte blåser och regnar som det gjort ikväll.
 
Hade att göra ändå kan jag säga (i ridhuset). Perra vad spänd och lite bakom hand i början....men efter att tragglat runt en bra stund i galopp lugnade han ner sig. Tränade mest på övergångar i traven men när det var dags att galoppera red jag lite längre stund innan jag pausade. Ibland kan det vara skönt att "bara mata på" en stund för att ta udden ur energin och tittigheten. Det jag känner mig missnöjd med gällande dagens pass var att blicken hamnade alltför många gånger ner på nacken och därmed tappade jag hållningen litegrann. Är hästen spänd så är det ju ännu viktigare att ha en stabil sits och hållning samt att inte fastna i hjälperna. Det blir ju lätt så att allt blir spänt och segt om hästen är spänd. Försökte verkligen att inte fastna i för långdragna hjälper. Tycker jag lyckades bra med det i alla fall.
 
Imorgon ska jag åka till min farbror och rida, alltså ett nytt ridhus för Perra...vilket jag tror är BAAAARA BRA! Sparven ska ridas ut, han har för övrigt varit hos tandläkaren idag som gett honom tummen upp =)!!
 
Ha en bra kväll. Kramar Fia
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: