Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


En sorglig dag....

Publicerat 2014-01-14 14:16:43 | i kategori Allmänt

 
Vaknade i morse med sprängande huvudvärk. Jag grät konstant från 15:30 tills 23 igår kväll. Min underbara fina Zeth, min bästa vän, min speciella hund och själsfrände sedan 7,5 år tillbaka somnade in i min famn. Zeth var en fantastisk hund, överallt där jag var, där var Zeth. När jag skriver att han följde mig i varje steg så menar jag det bokstavligen. Vart jag än befann mig så var han i samma rum.....han hade koll på mig jämt. Och för honom var jag ALLT och för min del så var han ALLT <3!!
 
Vaknade vid 5, grät....somnade om. Vaknade vid 8 ensam hemma...inte en klo mot golvet...precis tyst. En tom korg....en tom kudde vid soffan....en tom hundbur. Jag grät hela vägen till stallet....umgicks med pappa en stund. Sedan kom Sandra och vi tre begravde min lilla hund. 7 år för tidigt enligt mig! MIn fina lilla hund <3 <3......I skrivandets stund ska ni veta att jag gråter. Men för mig är det ett sätt att bearbeta, att dela med mig.  Zeth somnade i min famn igår, han somnade hos den han litade mest på, som han älskade mest.
 
Både jag, pappa och sandra grät....igår kom sven, ida och Sandra hem...och jag tackar gudarna för att jag har en sån fin familj som ställer upp som dom gör. Sandra följde med mig en stund till ridhuset. Jag trimmade runt Sparven en stund bara för att känna lycka och glömma för en stund. För det jag genomgår nu......det är fruktansvärt!!
 
Bakom mig ligger 7 valpar från Siwan. Jag sa till mamma igår, aldrig mer en hund. Men jag klarar inte av tystnaden....jag saknar så! Bestämde mgi igår kväll, jag ska ha en av valparna. Han heter Billy.Han kan aldrig ersätta min älskade speciella Zeth. Men en del av mitt tomrum hoppas jag att han kan fylla i alla fall.
 
Kram ha en bra dag. Jag ska försöka tänka på roliga saker nu...Kram
 
/ Fia
 
 
 
 
 


Postat av: Lena

Usch så tråkigt...lider med dej. finns inget värre än att förlora sin hund. Jätte jobbigt.Det är bara en tidsfråga innan vi måste ta bort våran hund :(

2014-01-14 @ 14:27:06
URL: http://lenahaga.blogg.se
Postat av: Nicole

Usch, bland de värsta som finns när en fyrbent vän somnar in. Min somnade in för 2 månader sedan och jag började gråta av saknad när jag läste din text!
Du gör rätt som skaffar en till, bamsekram till dig!

puss och kram!

2014-01-14 @ 15:45:17
Postat av: Moa

Gråter nästan av att läsa, vet själv hur mycket min hund betyder för mig!

2014-01-14 @ 19:46:05
URL: http://woa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: