Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Babian ben och att våga bjuda på sig själv...

Publicerat 2014-01-31 23:29:58 | i kategori Allmänt

Kom på en grej, idag hade jag en sån ligthning moment när jag och syrran var och handlade på stan =) =)!!
 
Skulle in och köpa rakblad till min supermen gillette hyvel som jag är i stort behov av på solsemestern =P!
 
Skulle betala och expediten sa: 189 kr tack! Och helt spontant slank det ur mig
- det var då faan vad dyrt det ska va att ha håriga ben då!
 
Expediten bröt ihop fullständigt, vilket ledde till att jag följde upp med:
- Jaaa men man får ju värsta babian benen annars =)! Hon skrattade, tog betalt och jag och Ida gick....så jäkla gott att bjuda på sig själv.
 
Kommer ihåg en gång när jag tävlade på jönköpings fältrittklubb och var i omhoppning. Jag var så där galet taggad och Nisse min häst var snabb som attan. Vi låg verkligen i vinnarhålet kan jag säga....kom på sista hindret och låg flott på det. Jag var så inne på att han skulle hoppa att jag var lite före honom i avsprångspunkten. Och han VEK ÅT SIDAN... jag trillade av in i hindret. Jag blev så paff av avsittningen! Det resulterade i att jag la på bommen på hindret som jag rev ner med mig själv! Haha!!! duktigt ryttare som hjälper banpersonalen.
 
Jag skämdes inte ett dug efteråt, vi hade himla kul åt det senariot kan jag säga! Jag tycker det är härligt med personer som vågar bjuda på sig själva. Allt behöver inte vara så gravallvarligt hela tiden. 
 
En annan rolig grej var en gång när jag var i 10-12 års åldern och skulle köra ut skitkärran på gödselstacken, det var lite mycket skit på stacken just då så jag behövde en jädra fart för att komma upp med kärran. Småsprang upp med kärran och när jag satte ner fronten på kärran för att tömma skiten i farten tog det tvärstopp. Det resulerade i en volt över kärran och där satt jag nere i stacken på rumpan, Synd att ingen fick med det på film, det hade  varit en film att skicka in till funniest videos hihi!!
 
Nehe nu ska jag sova!!
 
Kram igen då ;)
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: