Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Träning och trim på banan

Publicerat 2014-02-22 20:12:28 | i kategori Allmänt

Har ridit både Perra och Manne på banan hemma, manne gick väldigt bra idag. Jag red honom lite mer i galopp idag än vad jag gjorde igår och jag tycker att jag fick till formen på honom väldigt bra. Tränade övergångar, Manne vill gärna i avbrotten "dö", så det jag tänte på extra var att driva framåt direkt i avbrotten. 
 
Perra fick enbart skrittjobb ikväll, imorgon ska ha gå i alla gångarter på banan. Det var mörkt när jag red idag men jag tycker han var väldigt sansad och duktig.
 
Sparven då, red som sagt hos Jens, tränade en hel del markarbete innan vi hoppade. Idag fick vi verkligen igenom det vi ville, att han skulle komma fram för skänkel mot hindren trots att han blir spänd. Tanken är att jag verkligen ska få mycket i handen framför hinder så att jag kan hålla mer i tygeln samtidigt som jag håller om lite starkare med skänkeln. Vi hoppade en liten bana, vilket jag tycker gick rätt bra. Vi red både öppna och sluta..det gick super sparven var jätteduktig. Det jag ska tänka på med honom är att jag verkligen får fram honom för skänkeln i galoppen innan jag kräver samling av honom. Han är en häst som brukar sig helt i sitt språng också vilket gör att han faktiskt tar i mer än vad han egentligen behöver. Därför måste jag ha honom fram för skänkeln och som Jens sa inte ändra min ridning även att han blir spänd. Jag måste kunna lite på min känsla och mitt "öga" till hinder som faktiskt är väldigt bra
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: