Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Riktigt härlig fredag!!

Publicerat 2014-02-28 19:49:06 | i kategori Allmänt

Idag har som tidigare nämnt Jonna.S ridit Manne. Jag har inte hört något så jag antar att det har gått bra!
 
Själv har jag, Fia ridit Perra lite mer på banan. Longerade honom en stund...sedan red jag honom för att få honom avslappnad. Red i ca 50 minuter. Perra var jättefin, jag fick dock inte den där djupa formen och det jämna stödet som jag har haft tidigare...Jag vet att detta beror på att jag bytt till vanligt tredelat från att jag använt tredelat med fasta ringar...har kommit på att han gärna lägger tungan över bettet när han har ett vanligt tredelat och jag tror det beror på att det är mer rörligt än ett bett med fasta ringar.
 
Var i alla fall noga med att rida med rytm och mjuk, följsam hand..brydde mig inte särskilt mycket om hans form utan mer att han skulle gå stadigt framåt.
Sparven var superfrän as Always när jag och Sandra red ut..Idag lattjade vi en hel del ;)!! Jääättekul!! Hihi.. Vi skrattade åt att Binis ville skritta på så snabbt att hon gick över i passgång....hon såg så rolig ut då, hon såg ut som min hundängel Zeth gjorde när han gick passgång. Pendlandet med huvudet blir så mycket då!! Hahaha!!
 
Imorgon ska vi hoppa serier. Det längtar vi till! Nu ska jag mysa.
 
Ha de gött
 
kramis Fia
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: