Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Men för ända in i hel**te!!!

Publicerat 2014-02-25 19:41:00 | i kategori Allmänt

I Fias tankar under passet med Manne idag:
 
Ok, han är spänd...bäst att inte slappna av allt för mycket nudå.
 
Jaha här går han och tittar på allt annat och tänker verkligen inte på mig...mupp!! Ok, lugn Fia ha tålamod nu!
 
Å herrejävlar det där gick undan, från 0-100....och för vadå? För att presenningen i ena hörnet är borta? Det är klart det skiljer sig ju lite i färgen på sanden där...åh nörd....jaja, ha tålamod Fia.
 
Jamen det här går ju himla bra ju, lite oknoncentrerad bara, liksom lite opåverkbar,stum...äsch sträck på dig nu, håll honom kort. Det är bäst.....jävlar nu kollar jag  ner på halsen, upp med blicken, sträck på dig.
 
Tar och rider innanför spåret här, han är lite springig, så vill verkligen ha koll på bogarna, oh my gooood vilken tvärvädning....å nu får jag dra han i munnen för att han ska stanna, f*n hatar att vara hård i handen, men jag måste....åh ha tålamod nu Fia.
 
Henk Noren tycker ju att lillfingrar´na på bogen är bra, det ska jag tänka extra på nu så handen kommer ner...å däääääär gick det undan på sidan med...hur gick det till...suuuuuuck...
 
Duktig pålle, nu går det bra här uppe på volten....Perra för i heeeee.....tänker du inte på mig när du brallar i lösdriften, Manne nu får du koncentrera dig på mig faktiskt.....åh! Han låter som en gris när han blåser...fjanthäst!  ha tålamod nu fia, ha tålamod! Ok, ingen galopp idag, min mobil funkar inte här...helt ensam...ne vi kör extra galoppjobb imorgon!
 
OCH SÅ DÄR GICK HELA PASSET TILL...
 
Red Sparven efter det och jag kan säga att efter att ridit en sån okoncentrerad och opåverkbar häst är man per automatik lite för stark och långsam med sina hjälper...jobbade sparven efter vad Ange hjälpt mig med i söndags men känner inte att jag fick till det riktigt..
 
OCH, HÄR FÅR MAN VERKLIGEN FOKUSERA PÅ ATT INTE DRUNKNA I SINA KÄNSLOR OCH LÅTA HELA KVÄLLEN GÅ I MOLL FÖR DET....SÅ HIMLA TYPISKT MIG ATT KÄNNA MIG SÅ DÅLIG ATT JAG MÅSTE RIDA KVALTÄVLINGAR TILL BLÅBÄRSHOPPNING I FORTSÄTTNINGEN!!
 
Imorgon ska Perra få ett longeringspass och ett ridpass...tänkte faktiskt tömköra honom till helgen med Sandras hjälp. Sparven ska få tåga på ute i skogen och vi ska avsluta med att hoppa linjer.....å Manne.....VI FÅR SE! Han ska få mycket tid av mig imorgon. Idag red jag 50 min men hade vä'l egentligen behövt ge honom lika mycket tid till...
 
Ha en bra kväll nu ska jag ut å mocka! Puuuhh
 
Kram Fia
 
 

Postat av: emelie

haha den där tankegången känner man ju igen sig i!
Hatar när man kommer till den punkten i ridningen där man känner "Såhär vill jag INTE rida" typ hård hand, banka till med skänkeln. Tror det bästa man kan göra då är att ta en liten skrittpaus, tänka på lite annat, Kanske tänka tillbaka till den där träningen som gick så JÄKLA bra och sen så kan man börja om.

2014-02-28 @ 09:24:22
URL: http://komkoma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: