Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Markarbete och markkänning

Publicerat 2014-02-23 18:57:05 | i kategori Allmänt

Har markarbetat för Angelica idag. Det var ett svettigt och givande pass för både mig och sparven, Det roliga är att både angelica och Jens säger samma sak om sparven vad jag behöver arbeta med. Tycker det är jättebra eftersom jag får igenom samma sak på markarbetet i hoppningen som för ange. 
 
Idag tränade vi mer galopp.....jag fick rida in höger bak på volten i högervarvet och vara noggran med att vända med bogen. Han blev riktigt FIN! I traven när vi gjorde detta välvde han upp sina långa länd och hans överlinje blev jättefin! 
 
Red öppnor idag också och fick tänka på att driva med ytterskänkel framåt i öppnan och inte tvära för mycket. Jag är van vid att mina hästar sprungit ifrån arbete och med sparven är det tvärtom, här får man driva in i arbetet...exakt samma sak i galoppen. Kom åt hans svaga bakben ordenltigt idag vilket ledde till något byte och något avbrott. Men för att stärka honom där måste jag komma till den punkt då det blir nästan för jobbigt för honom.
 
Fick en hel del hemläxa vilket jag tycker är toppen! Ska utmana mig själv nu kommande vecka genom att rida manne och sparven utan stigbyglar...hela veckan! Dock inte i hoppningen eller i uteridningen =)!
 
Perra han har verkligen tagit ton idag! Han stegrade och knockade mig så jag trillade av. Efter det hade jag en tuff stunds hantering från marken med honom. Efter det red jag honom en stund i alla gångarter. Han har en extrem ridbarhet...så fin.....å så dum! ser ut som en seriefigur nu med svullen haka. Tänker ta bort kraftfodret nu samt motionera honom mer för jag tror dumheterna kommer med överskottsenergi!
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: