Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Ledig dag, men jetlag som man har så har jag varit vaken sen kl 4

Publicerat 2014-02-17 08:30:58 | i kategori Allmänt

Sitter hemma och myser framför en tänd brasa. Dagen idag är fullspäckad trots att jag är ledig. Sen jag klev upp har jag städat och fixat...det är härligt att vara hemma när det är fin ordning tycker jag.
 
Vid kl 9 kommer en kompis och ska fika. Efter vi har myst en stund ska jag åka till stallet, rida Manne, mocka hos alla hästarna. Sen är det tid att hämta barnen i skolan och därefter ska det ridas två hästar till.
 
Det känns skönt att ha en dag extra med semester för att bara kunna vara hemma och vara i stallet och greja. Jag skulle lätt kunna vara en person som var "hemmafru" för jag har inget svårt att sysselsätta mig alls när jag är ledig..hihi!!
 
Idag ska sparven ridas ut igen, imorgon ska ha trimmas på banan och på onsdag ska han hopptränas. Manne ska ridas på banan idag igen. Och sen ska jag hoppa upp på Perra...puuuuh måste erkänna att jag har lite ångest över att det kan bära iväg i rodeo, han är så galet spänstig den där hästen...vi får se. Har ju som tidgare nämnt bestämt mig för att hantera honom mer från marken för att lära känna honom och hans signaler ännu bättre. Tänkte tömköra honom och longera en del framöver.
 
Ha en toppendag! Själv ska jag laga mat nu innan minm kompis kommer, slänga i en maskin tvätt och titta ikapp wc på svtplay...hihi
 
kram Fia
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: