Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


En het potatis

Publicerat 2014-02-28 09:59:00 | i kategori Allmänt

Något som vi ryttare ofta diskuterar fram och tillbaka är ju sadlar, vissa menar att det fungerade ju alltid förr med en och samma sadel till alla hästar! En typisk sadel som stubben, den hade iallafall de flesta förr. Förr var man kanske inte lika kunnig om anatomi och balans, passform, tryck och olika typer av stoppning. Man hör också! Men förr hade ju hästarna inte sådana problem!! JO det tror jag faktiskt att de hade, man var dock inte lika bra på att hitta problemen då som nu! För min del har det varit ett år med många sadelbyten. Jag fick börja rida & tävla Manne i somras, en häst med rak lång och cylinderformad rygg! Jättesvårt har det varit att hitta sadel till honom!! Till slut fann jag en Tolga som ligger jättebra på honom!  Locantus däremot är svängd och överbyggd vilket gör att jag verkligen inte kan ha samma sadel till honom som Manne!! Efter många om och men blev det en Butet som är provad efter hans rygg! Troligtvis ligger den och väntar på mig nere på Charlies när jag kommer hem från semestern!😃😃 
Vissa tycker att det är slöseri, med en så dyr sadel! Själv tycker jag att det är en prioritering, jag åker hellre i min gamla skruttiga Volvo och rider i en sadel som ligger bra och passar mig. 

Kram Ida



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: