Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Bra dag i stallet

Publicerat 2014-02-17 17:37:31 | i kategori Allmänt

Dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, när jag kom till stallet hade Jonna.s redan ridit Manne. Jag kände att det var rätt skönt, jag kunde nämligen mocka ut i princip all skit från hagarna. Det har blivit en del nu eftersom hagarna inte har skötts när jag har varit bortrest, sen har det varit snö och tjäle ett tag innan jag reste också vilket har försvårat mockningen också.
 
17 kärror skit och gammalt hö blev det idag och nu äntligen kommer det räcka med att mocka dagens baja i hagarna varje dag! Puhhhh... kan dock erkänna att jag känner mig bra mör nu. Perras hage är lerig eftersom det bara är fin sand i den, så ni kan ju tänka er hur tungt det är att mocka där!
 
Fick beröm av Jonna. Hon tyckte det märktes att jag ridit Manne igår. Hon tyckte att han var jättefin! Kul att höra..det är alltid kul att få beröm =)!
 
Red ut Sparven ihop men Sandra och Binis. Bollade Sparvens form med sandra medans vi red vilket ledde till att han gick väldigt djupt. Känns super när man kan fråga varandra. Precis som när sandra frågade mig om Binis gick bakom lod vilket hon inte gjorde ;)!! Sparven var fin och pigg, la sig lite mer i vänstra tygeln. Var noga med att krama den tygeln mycket för att jag inte ska bära honom i handen.
 
Perra blev tömkörd idag. liksom Mighty. Han var lite krumig när gjorden spändes och han tog ett par rejäla tag. Jag är glad att jag slapp vara på ryggen idag kan jag säga. Han var dock helt fantastisk i sina rörelser och vad VACKER HAN ÄR! Imorgon ska han tömköras igen och på onsdag hoppar jag upp. Ska trimma sparven på banan tidigt imorgon samtidigt som sandra trimmar binis lite. Det där getögat e bra att ha..hihi
 
ha en bra kväll, nu ska jag mysa vid brasan framför wc kram fia
 
 
 
tillsammans e vi bäst! <3
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: