Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hästarna är mitt bränsle

Publicerat 2014-08-18 22:36:10 | i kategori Allmänt

I skrivandes stund har jag (Ida) hur mycket nyladdad energi som helst. Det som fyller mig med energi och glädje det är att göra saker på min fritid som är roligt! Det som sätter guldkant på mitt liv, det är familjen, hästarna och hundarna! Idag har det regnat nästan hela dagen ändå har jag längtat efter mina hästar hela dagen. När jag kom till stallet satt jag, Fia, mamma och pappa och pratade häst. Det är ett gemensamt intresse för oss =) drack kaffe och spånade kring hästarna.
 
 
Locantus fick sig en mysig skritt tur i skogen idag, vi red tillsammans med Fia & Sparven. Manne fick vila idag, Manne har en liten lugnare period nu eftersom han har fått tävla hela sommaren. För honom kommer det bli mer markarbete med och utan bommar. Jag tränar Manne med dressyrsadel nu och känner att det blir så bra. Han går väldigt fint nu, nästan lite som en dressyrhäst ;)  Jag tror att det är bra att variera sadlar, både för min skull men även för hästarnas, då de inte ligger helt lika på ryggen =) Förra veckan skulle jag tränat för Angelica Flyckt tyvärr blev hon sjuk och jag ser fram emot nästa tillfälle. Hon är så himla bra och hennes tankar kring ridning går hand i hand med min hopptränares, vilket är väldigt skönt. Då känns det som att träna i samma linje både på marken och i hoppningen. Om ni förstår vad jag menar? =)
 
Tränade för Jens W förra veckan, med Locantus... Allt bara klaffade, det är precis som att Jens kan se alla svagheter och styrkor jag har med Locantus! dessutom levererar han bra lösningar och hjälper mig väldigt mycket med min självförtroende!! Precis det jag behöver! =)) 
 
 
 
På söndag skall jag och Locantus tävla i forserum, ska bli jätteroligt! Uppdatering kommer efteråt =)
 
Kram Ida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: