Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Tävling och lite annat...

Publicerat 2014-04-28 13:37:36 | i kategori Allmänt

Nu är det Fia som sitter och skriver en stund. Tänkte berätta för er om tävlingen i Aneby.
 
Först ut på dagen var Perra. Perra var mer spänd än han varit de senaste gångerna jag tävlat/träningstävlat honom. Jag kan säga det att lika väl som det kan vara en skillnad på...
 
...en 130 vart man rider så kan det var skillnad på en 90cm klass. Klassen bestod av en väldans massa svängar och en del transportsträckor. Alltså inga linjer som jag föredrar med unghästarna.
 
Svårigheten för mig och Perra var att hålla en jämn rytm banan igenom då han inte kan byta galopp ännu.
 
Fick helt enkelt bryta av flera gånger och börja om. Det jag kände som inte var bra med rundan var att tempot blev för dåligt och att jag inte var tillräckligt metodisk banan igenom. De gånger jag rider en bana som jag brukar vara mindre nöjd med är när jag rider hela banan i ett svep...istället för att rida hinder för hinder och väg för väg....
 
 
 
MEN det var vår andra start på lokaltävling så 8 fel är ju inte fy skam trots allt. Kommer åka på en pay n jump emellan nästa tävling...en pay n jump i Norrahammar som jag tycker är enkel och har linjer.
 
Sparven då....Jättefin, lite lugnare än förra tävlingen och jag fick jobba mer på att aktivera honom. Han var felfri i båda sina rundor...Jag är så glad för den lilla fina hästen.
 
Jonna.L då (mästaren på att skriva..hihi) red enligt mig en perfekt runda i första klassen, bra vägar jämn rytm fina vägar...allt var toppen. I andra rundan var Oh la la trött. I Aneby är framhoppningen smal vilket gör det svårt att galoppera genom svängen speciellt om hästen är trött och gärna vill ligga på bogarna. Jonna gick in och hoppadenågra språng i andra klassen, sen var hon nöjd och gick ut. Hon har lite samma problem som jag har med Perra att oh lala inte kan byta galopp. Så vi två...vi vet vad vi ska träna på fortsättningsvis =)
( Jonna och Oh lala)
 
 
I skrivandets stund är jag superförkyld, Sandra rider sparven åt mig idag och Perra får vila!
 
Börjar längta efter att rida för Ange, det var längesen nu.... och det behövs! Markarbetsträning kan man inte få för lite av!!
 
Ha en underbar dag...själv ska jag schlappa i soffan!
 
Kram Fia
 
 
 
 
Postat av: Ida

snyggingar!

Svar: tack =)
stallvipwins.blogg.se

2014-04-28 @ 14:01:31
URL: http://tobehappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: