Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Söndag med blandad aktivitet

Publicerat 2014-04-13 15:36:49 | i kategori Allmänt

Idag har jag(fia) ridit ut Sparven ihop med Sandra och Mighty. Jag har fixat stallet fint på morgonen...lösdriften är mockad och påfylld med nytt fint spån, hagarna mockade liksom boxarna, vattnet påfyllt, skurat hinkarna och gjort maten.
 
Provade ett nytt bett på Sparven idag, blev så galet sugen på att prova ett par varv på banan efter uteritten...men jag lät bli. Ibland är det skönt för hästen att slippa vara på ridbanan. Bettet jag köpt till Sparven är ett tjockt tredelat äggbett som jag hoppas att Sparven ska trivas med.
 
I eftermiddag ska jag hoppa Manne och motionera Perra lite. Här nedan kommer två (tyvärr mobilfilmade) filmer från
P & J igår.  Perra var nolla i klassen som tidigare nämnt (fast på en riktig tävling kanske det hade varit 4 fel på det hindret jag hoppade över stillastående, men de sa nolla så det tar jag åt mig..hihi) Sparven rev sista hindret. Men det gör inget, huvudsaken är att han hoppade runt och var modig. Jag har rätt bra tryck i skänkeln på honom nu så han lägger sig lite mer i min hand och verkligen är fram för skänkeln. Det gör att jag har lättare för att hålla ett stöd i honom tills han lämnar marken vilket gör honom mer trygg. Såsmånigom är nog tanken att kunna skruva ner pressen och tempot något, men detta är en långsiktig process för oss =).
 
.
 
 
Jag är så himla glad över hur bra hästarna sköter sig när jag är iväg på tävling. Sen är det ju så med unghästar att det kan se annorlunda ut nästa gång man är iväg...
 
Handlade lite andra grejer när jag köpte foder till sparven igår. Det blev grimskaft, grimma till Sparven och sen köpte jag en sån där borstiq man och svans borste (blev lite inspirerad av ryttareliten, hästskötarna hade såna till hästarna).
 
Det är alltid kul att fylla på stallet med nya grejer...det som är mindre kul är ju att plånboken blir mindre välfylld =`). Ha en bra dag allihopa!
 
Kram Fia
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: