Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Godmorgon

Publicerat 2014-04-03 08:59:56 | i kategori Allmänt

Jensträningen igår blev inte så bra som jag tänkt mig. Vi tränade på några övningar som egentligen inte var särskilt svåra. Sparven var dock spänd och tittig. Jag tror det beror på att vi helt plötsligt hoppade inomhus. Det ridhuset vi hoppar i är också lite speciellt. Ljuset är gulaktigt och lite skumt, vilket jag tror påverkar. 

Positivt med träningen var dock att jag fick sparven att lägga sig jämnt i båda tyglarna. Har kommit på hur jag ska jobba honom nu i båda varven.  Det är ju lite som Jens sa att alla hästar kommer i en period då de blir sådana. Man möter ständigt nya problem att lösa under utveckling vilket gör det spännande med hästar!!

Ha en bra dag! 

Kram Fia 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: