Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Glad!

Publicerat 2014-04-07 21:36:51 | i kategori Allmänt

Idag har Sparven och Perra trimmats en stund på banan! Så himla fina hästarna. Jag har verkligen tur som har så fina hästar nu.
 
Denna veckan kommer bli lite tuffare för hästarna, det är så upplägget ser ut för unghästarna.....den veckan som det inte är tävling (blåbärs..pay n jump) kommer hästarna ridas ut mer medans de får trimmas och hoppas rätt mycket de veckorna de ska iväg. Idag red jag sparven mest lösgörande och tog ett par språng på ett räcke. Han hoppade bra idag, inte så där flashigt som han kan göra. Det är lite det jag vill med honom, att han ska sansa sig lite och inte bruka sig riktigt så mycket i sprången som han gör ibland. 
 
Perra red jag först en del övergångar, han var bra "fräsch" efter att fått vila i helgen. Han var rätt tittig idag också, men det funkade så himla bra att ställa honom förbi det läskiga och rida framåt! Tummen upp för de! 
 
Efter övergångarna satte jag tillbaka honom i traven några gånger i varje varv...så lyhörd och fin! Red några tempoväxlingar i galoppen också vilket han skötte super idag! Perra gör framsteg varje dag och han är ALLTID rolig att rida. Han är en ONCE IN A LIFETIME häst...alla gånger!
 
Ha en fin kväll
 
imorgon blir det hoppning =) 
 
kramar Fia
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: