Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Detta ska vi fokusera på denna veckan

Publicerat 2014-04-22 17:03:49 | i kategori Allmänt

 
Denna veckan har jag valt att ägna en hel del åt saker jag tycker jag behöver förbättra, jag låter det kallas mina utvecklingsområden (fia vid datorn om ni undrar).
 
Jag kommer att lägga en hel del tid på kvalitativa uteritter denna veckan. Med det menar jag att vi i stallet tar släpet till grannen (ca 3 km asfaltsväg aningen för trafikerad för min smak...eller snarare sagt de som färdas på vägen håller oftast för hög fart).... Väl där finns milslånga lagom mjuka vägar för ordentlig galopp. Jag och Sandra red där förra veckan och det var helt underbart att ligga på väggarna och rulla. Det finns också vägar där det är mer backigt vilket också är bra! UNDERBART, STÄRKANDE och framförallt väldigt ROLIGT.
 
De dagar jag inte kommer sitta på hästarna kommer jag att tömköra dem, det är något jag måste träna på och framförallt bli bättre på.
 
När vi väl ska hoppa denna och rida på banan denna veckan kommer vi rida på bommar, cavaletti samt serier där jag ska fokusera extra mycket på att sträcka upp mitt överliv. Såg på en an rundorna från tävlingen i helgen att jag går med Sparven lite mycket över hindren...störigt! Det måste rättas till!
 
Sååå nu ska jag iväg till stallet  och rida ut.
 
Ha en bra kväll
 
kram Fia
 
 
Postat av: Rebecka

Och i mina ögon rider du perfekt! Kanske kvittar hur bra man blir finns alltid något som kan bli bättre. :-)

Svar: Tack vad glad jag blir! =) / Fia
stallvipwins.blogg.se

2014-04-23 @ 10:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: