Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Att känslan kunde bli så mycket bättre än förut...det trodde jag inte...

Publicerat 2014-04-08 20:51:39 | i kategori Allmänt

(lilla söta licala)
 
 
Jag, Fia har verkligen känt utveckling under våren med båda hästarna. Jag har börjat känna sparven bättre också.
Hade kanske inte trott att känslan kunde bli mycket bättre på honom än vad den redan är eftersom jag uppfattar honom så arbetsvillig och ridbar...men ACK så FEL jag haft!
 
Idag red jag Sparven tillsammans med Ida och Manne. Vi trimmade hästarna och tog några språng, inget märkvärdigt alls egentligen och jag vet inte om man kan kalla det lilla vi hoppade för hoppning heller...utan kanske lite mer markarbete med inslag av bommar och höga kryss.
 
Har mixtrat lite med bett igen..hihi...jag med mina betsel hit och dit ;)! Förändringen jag gjorde var att jag satte på Sparven samma bett som Perra har...ett tredelat med fasta ringar. Både Perra och Sparven har väldigt "fina munnar" och ibland skulle man önska att de la sig lite mer i handen...givetvis ska ju det komma ifrån mina skänklar och hästarnas bakben....samtidigt så har ju hästar lättare för att lägga sig lite mer på vissa bett. Jag skulle till exempel aldrig rida en framtung häst med fasta ringar...
 
Sparven har känts otroligt fin idag, han har varit lite fast i vänster sidan, men idag...det tog inte lång stund innan han släppte igenom fint! Red en del övergångar och öppnor i skritt och trav vilket han lyssnade jättebra på, sen red jag också skänkelvikningar ett par steg innanför spåret, rakt fram sen ut till spåret igen. Red ett par galoppombyten också....han var så fin idag att det kändes som att "åka häst"....hade ett härligt "sug" i handen och han hade en fin överlinje...kände också att jag ganska snabbt kunde välja vilken form jag ville ha honom i, red en rätt djup form i traven idag =)!
 
Perra fick lite longering och rykt, sen fick jag ett städryck...rensade ut alla skitiga täcken. Känner några som har en jättebra och billig täckestvätt. Så är ni intresserade av att tvätta täcken och schabrak nu vid vårstädningen av sadelkammaren för att få fint och fräscht hör gärna av er till mig!
 
Ha en toppenkväll. Nu ska jag äta, mysa och kolla på ryttareliten
 
kramar fia
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: