Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Britterna är inte dumma!

Publicerat 2013-09-13 08:06:49 | i kategori Allmänt

Satt och tittade på en markarbetsvideo/utbildningsvideo från England. Riktigt beskrivande och bra tycker jag! Efter resultaten i London på OS så förstår man ju att britterna inte är att underskatta!! 
 
Så till lite annat....fullmatad med inspiration ska jag strax till jobbet. Efter jobbet så ska Perra hoppas, Mighty och Izno ska ridas ut. Red Izno på fältet igår, koncentrerade mig på sits, blicken upp och långt fram. Vi gjorde fattningar på fältet som dessutom inte är helt plan....lite uppförsbacke är bara bra! Såg till att Izno tog fattningen ordentligt, galopperade framåt rejält ett par steg sedan tillbaka till halt. Han lyssnade jättebra på mig. Efter att ha lagt ca 30 min på fältet avslutade jag på ridbanan. Gjorde rejäla ökningar och tog tillbaka några steg, sen direkt reaktion framåt igen. Izno var UNDERBAR!!!! SÅ FIN!! Jag känner att jag verkligen har flyt i ridningen nu! Red honom både på gags och graman, slängde på han "allt" när vi skulle ut själva på fältet....när jag kom till ridbanan gjorde jag en knut på gramanen och red enbart med tyglarna. Perra skötte sig super ut! Han är verkligen en modig häst!!v Med STORA kvaliteer!! Jag är kär i honom verkligen! Mighty fick vila...han ska trimmas lite lätt idag, imorgon ska han ju iväg och hoppas! Ha en toppendag!! Å ta gärna en titt på britterna...de är inte dåliga!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: