Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Tips på motivations höjare

Publicerat 2013-10-28 18:41:42 | i kategori Allmänt

Vi har väl varit lite för bortskämda den här hösten kan jag tänka mig. Vi är snart inne i november och har för vana att tycka att 14 grader och sol! 

Var som tidigare nämnt i stallet och päste igår. Jätteskönt!!!! Klippte sparven, städade lite och gjorde fint. 

Under hösten när regnet och mörkret kommer (mörkret för att stanna ett tag) tycker jag att det är viktigt med lite motivations höjare. 

Clinics tycker jag är en typisk höjare. Var medbjuden på en clinic för ett par veckor sen som handlade om unghästens utbildning, jätteintressant! 

Köpa sig något snyggt till sig själv eller hästen. 

Styra upp ordning med funktion och struktur. Jättekul när det blir snyggt i stallet och ordningen är lättare att hålla. Senast var det Sandra som köpte jättesnygga korgar till var och en att ha sina senskydd i!! Kul ide och enkelt! 

Åka iväg till ridhus och rida, planera in någon träning som man trimmar inför. Alltså lite mer kortsiktiga mål som är lättare att nå.

Läsa bloggar som har hästinriktning, kolla världscupen på tv! SVT play är ett tips för den som är i stallet vid sändningstid(typ jag.....alltid)! 

Där kom några idéer! Ha en fin kväll alla! Kram Fia 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: