Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Ibland får man ge det tid

Publicerat 2013-10-29 20:09:33 | i kategori Allmänt

Idag har jag, Fia ägnat 1 timma till att sitta och titta på när min häst äter. Låter kanske konstigt men han har problem med sina tänder. Jag behöver ha reda på vilket foder han kan äta med minst problem att tugga. Därför satte jag mig hos honom i boxen och tittade.
 
Det var en rätt trevlig stund faktiskt, det är rofyllt att höra hästens tuggor...sen är han mysig min lilla häst, rar och go. Min lilla hund zeth var givetvis med och tittade han ocksp..alltid vid min sida!
 
Det blev ingen ridning idag, det var mörkt och det förbaskade lyset på ridbanan har slutat fungera. Alla i stallet hade redan ridit och jag har ingen vidare lust att ge mig ut i mörkret själv med mina unghästar. 
 
Nu har jag iallafall bestämt att åka till ridhus två varddagar i veckan framöver. Bara för at det är jag som håller fanan högt på "lingon nivån" nu i stallet så betyder inte det att jag ska prioriteras bort....nej nej. Är det någon tid då det är dags att ge sig ut och låta unghästarna se sig omkring så är det nu.
 
Nu ska jag päsa ner i soffan en stund. Börjar så väldans tidigt imorgon...fast den dagen är guld värd för mig vintertid...då kan jag rida i ljuset när jag kommer hem! '
 
 
ha en bra kväll!
 
Kram Fia
 
 
Postat av: stina

Det är ju tur att det är så mysigt ändå att höra när hästarna äter sitt hö! :)

Svar: ja eller hur ;)
stallvipwins.blogg.se

2013-10-29 @ 20:23:26
URL: http://stinabjorkholms.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: