Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Förberedelser inför 2014

Publicerat 2013-10-23 09:27:08 | i kategori Allmänt

Har startat satsningen inför 2014. Eftersom jag, Fia bara har unghästar nu så rider jag hela resten av hösten och vintern för att förbereda oss för 2014.
 
De kan finnas en möjlighet att sparven får hoppa någon pay n jump med det är absolut inget som jag har spikat. Det beror helt på hur han musklas och hur hullet sätter sig på honom.
 
Blev riktigt glad igår när jag efter att ha vilat honom några dagar och tagit bort blicken från honom såg att han satt bra med hull bara på några veckor. Jag hade ett lyckorus genom hela kroppen! Sparven trivs och mår bra och jag har hittat ett bra sätt för att han ska lägga på sig och på det viset kunna muskla sig.
 

Perra har visat sig ha stora kvaliteter, vilket gör mig otroligt glad. Det jag ska tänka på med honom är att matcha honom långsamt. Känner att championat och dylikt får komma som ett plus i kanten om det passar. Han måste få förtroende för mig och bli modig, först hemma på hinder och sen ute. Planen är att hoppa honom hemma på alla otäckheter som tänkas kan, sedan ska han ut till lite olika ställen och hoppa för att så småningom komma ut på tävlingsbanan.
 
Mighty kommer nog få åka på Pay n jump i år han också. Han är cool och otroligt duktig enligt mig. För honom är det mer otäckt att ridas fram bland andra hästar än att hoppa hindren (överhoppar sig dock mkt så försiktig är han), så ett par gruppträningar i höst ska det nog också kunna bli.
 
Har blivit erbjuden av snälla Ida att tävla Manne, känner dock att det är hennes uppgift nu så jag avböjer vänligt till det.
 
I eftermiddag blir det uteridning för hela slanten!
 
Ha en bra dag mina vänner!
 
KRAM Fia
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: