Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Att hejda sig som driven person är inte lätt!

Publicerat 2013-10-25 12:23:00 | i kategori Allmänt

Jag, Fia är som ni kanske förstått vad jag själv anser en välsigt drivande person. Jag är den i stallet som röjer ur sadelkammaren och strukturerar om (sist var sandra med för att inte förglömmas), jag är den som målar hinder, tar tag i röjsågen och röjer gräs...mm.
 
Jag är också den som rider 5:50 eller 22:30 om det är ett måste...för för mig blir det ibland ett måste. Jag har väldigt svårt för att rucka på rutiner gällande hästarna. Har jag bestämt att vi ska till ridhus kan jag ladda i timmar för ridhusvistelsen......om jag på något sätt måste avstå typ....söndrig bil, snöstorm eller annat kan jag bli på jättedåligt humör! Mitt motto är ofta vill man så kan man! Hur duktiga personer jag än har omkring mig har jag också svårt för att släppa ridningen till någon annan.......Det MÅSTE BLI EXAKT SOM JAG VILL. Jag tror att jag har dessa egenskaper för att jag VILL SÅ MYCKET......och jag tror att med vilja och hårt arbete kommer man långt!
 
I nästan 3 månaders tid har jag dragits med något virus i kroppen som bokstavligen härjar med både öron,huvud och hals på mig. Jag tycker det är JÄTTETUFFT att vara sjuk, det jobbiga för mig är att trppa ner, lugna ner mig och sänka kraven. Det tror jag att många drivna speciellt hästfolk har svårt för.
 
Ja menar, i vilken sport tävlar du med feber eller som Lisen Bratt gjorde i London en rejäl mörbultad kropp? Nu har i alla fall mina föräldrar tvingat ner mig på sofflocket några dagar, mina fantastiska stallkamrater i stall vip wins hjälper mig att sköta hästarna. Så hoppas jag på en god revanch snart!
 
När jag blir frisk ska alla hästarna klippas riktigt fint och tro det eller ej, men jag tog en reservplats för Jens. Tänkte ha med Mighty men efter att ha rådfrågat Jens tyckte han att sparven skulle gå i stället. Så mer hemma träning med Mighty och Perra ett tag framöver. Ha en toppen dag, nu ska jag kolla WC i helsingfors (för tredje gången) KRAM Fia
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: