Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Tävling och ny häst :)

Publicerat 2013-11-03 21:34:45 | i kategori Allmänt

I helgen har jag (Sandra) varit och tävlat tillsammans mend Ida i vetlanda. Tävlade två klasser, 110 och 120. Framridningen kändes bra hon var till och med lite slö, något som jag inte är riktigt van vid ;) men hade ändå en väldigt bra känsla. Hoppade grunden, kom perfekt på varenda hinder och hade den där känslan där man känner att inget kan stoppa oss och var förstås väldigt vinstsugen, haha därför råkade jag svänga upp lite förtidigt på första hindret i omhoppningen, både jag och binis blev lika förvånade över att hindret kom så snabbt. la en volt och hoppad därefter alla hinder felfritt, därför ingen placering för vår del.  Men inte så mycket att säga om det igentligen, mer än bättre planering när jag går banan nästa gång!
120 rev vi två hinder i omhoppningen. Binis kändes lite trött men jag är ändå väldigt nöjd med både min och Binis insats :D Längtar redan till nästa tävling!
 
 
Nästa roliga grej jag har att berätta är att jag ska börja rida Idas fiiin Vip Wins Mighty Heart igen! :) Överlycklig!!! Fia känner att hon inte riktigt hinner med tre hästar och då fick jag den stora äran! TACK, Fia och TACK Ida! <3 <3 <3 Planen är att kommma ut på lite pay and jumps innan årsskiftet så länge vädret håller sig bra. Det är så roligt att rida unghäst, stora framsteg och mycket utveckling på kort tid. Kan man bli gladare än när de ena dagen inte förstår vad tex galoppfattning är och de gärna bara villspringa fortare när man trycker på med skäkel, för det har man ju lärt dem att det är framåt, för att till nästa dag sätta fattningen klockrent! :) 
Det är otroligt roligt att sitta på Mighty igen efter ett halvår, han är mycket välriden och Fia har gjort ett mycket mycket bra jobb!!! :D
 
 
 
 
 
 
(hihi, såhär glad var jag efter en kvällsritt med lyse av endast en pannlampa, snäll som ett lamm!)
 
Ha de gött! Kram Sandra
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: