Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Tävling med Manne

Publicerat 2013-11-03 20:16:14 | i kategori Allmänt

I helgen har jag (Ida) tävlat Manne, igår var vi i Vetlanda och hoppade en 110 klass. Han gick jättebra och jag var väldigt nöjd med både honom och mig. Det enda som var jobbigt var att Manne var mötes-skygg och var mycket i luften, men han är sån ibland pigg och glad så det är bara rida och ha bra balans så att säga ;)
Idag åkte jag och skulle hoppa sista gången med laget, Manne kändes inte så bra idag, han var tom och bjöd inte som han brukar på hindrena, så jag valde att inte hoppa laget. Vår Jonna L, som är massör var ikväll och kände lite på honom och han har lite träningsvärk efter alla luftsprång och bakutsparkar. 
 
Jag tycker att det är viktigt att känna av sin häst, om mina pärlor inte är på topp ska de inte behöva gå. det var som pappa sa till mig - Ida, även hästar kan ha en dålig dag! Så sant!! 
 
Ha en toppenkväll alla =)
 
Kram Ida
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: