Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Avslut & nystart

Publicerat 2013-11-11 16:57:38 | i kategori Allmänt

Igår avslutade jag (Ida) tävlandet med Manne, jag hoppade en 110-klass på Jfk. Han var verkligen jättefin! hoppade bra och bjöd framåt =) Jag hade planer på att eventuellt hoppa 120, men avstod då jag känner att jag skall avvakta till vår/sommar. Jag vill känna mig än mer säker innan jag debuterar med Manne i 120, det som är lite speciellt är att mitt självförtroende kan vara på topp en tävling och senare på en annan tävling kan den där sämre känslan infinna sig. Det beror inte på annorlunda ridning utan det är väl bara så eftersom jag har känt osäkerhet i så många år och jag antar att jag alltid mer eller mindre kan få tillbaka de där dumma känslorna :P
 
Nu skall jag rida Manne mycket i skogen, markarbeta och träna på små bommar, vilan kommer att infinna sig då vädret är som sämst! Helst av allt vill jag att Manne skall hållas igång hela tiden eftersom han blir så himla laddad av att vila helt. Locantus då?! Jo, han tränas ute i skogen, vi har roligt nu =) vi skall snart börja med små bomövningar, det skall bli såååå roligt!! Och bra, för nu är han tokig att rida, rädd för allt och kastar sig för spöken som inte finns!! Överladdad!! Fast absolut inte dum ;)  
 
 
Nystarten kallar jag det vi skall satsa lite extra mycket på i stallet nu unghästarna!! Fia har ju två begåvningar i Perra & Sparven och Sandra har ju tagit över min fina Mighty och tanken med dem är att de skall få komma ut och hoppa på olika ställen så att de vänjer sig och blir redo för nästa års tävlingssäsong! Min roll i detta kommer vara att stötta, filma och fika-ansvarig. Ser fram emot detta jättemycket!! Är så glad att Sandra har Mighty, de passar så bra ihop och det kommer bli en bra förberedning för Sandra inför inridningen av Don Vito, då jag tror att de kommer att vara ganska lika att rida =) För er som inte vet så är Mighty storebror till Don Vito <3
 
 
Ovan: Kort jag tog på Mighty & Perra på 3års betet <3
 
Kramar Ida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: