Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Tävling 1/5

Publicerat 2013-05-02 22:02:30 | i kategori Allmänt

 Manne:
Manne gick två klasser. 110cm och 120cm. Han var laddad och lite springig i första klassen. Han fick en nollrunda. Jag red honom med vanligt tränsbett.
I 120cm klassen tog jag på Manne en pelhamstång. Han var lugnare i den klassen och jag kunde komma till en helt annan ridning. Jag tror det var vår bästa klass hitills tillsammans med 125cm klassen i höstas. Dubbelnolla fast utan placering.
 
Izno: Jätteladdad och sprining i 110cm klassen. Vi fick ett ner i omhoppningen, efter det blev jag trött på att han fullständigt sket i mina förhållande hjälper. Så jag stannade honom och ryggade några steg. Sen fortsatte jag klassen. Detta resulterade i 11 fel i omhoppningen. I 120cm klassen satte jag på honom pelham också...det slutade med en dubbelnolla och en 10 placering av 80 starter!! Jag tycker att vi hade en av våra bättre rundor. Kom lite när in i en kombimnation, men han var superärlig och bara hoppade vidare....fina Izno!
 
Vaggeryd hade en större bana än på förra tävlingen. Inget tittigt heller...jag tror det var därför mina hästar var alldeles fööör pigga i första! Vi har dock mycket mer att traggla på. Men för oss har säsongen ändå ännu bara startat!
 
Ha en bra dag! Kram fia
 
Izno 120cm Vaggeryd

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: