Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Härlig lördag

Publicerat 2013-05-25 13:19:58 | i kategori

Idag har jag , Fia varit hemma och grejat hela förmiddagen. Ska snart bege mig till stallet. Gårdagen gick till stallet och på kvällen firade lilla familjen fredags mys på pizzerian.

Red ut Manne lite lätt igår, izno fick tur i skogen med avslut på banan. Jag fokuserade på att rida i en ordentlig galopp och ha blicken upp. Avslutade med rejäl ökning på långsidorna och kortade upp på kortsidorna. Efter det travade jag av honom och hade honom lång och låg. Avslappnad och jättefin var han!

I och med att jag har två hästar med mycket skalle är jag expert på att " dämpa" och dölja problemen. När hästarna blir stökiga för mig när jag sätter tryck i galoppen har jag under en längre tid ridit i ett lägre tempo. Har bestämt mig för att ändra på det nu. Rider i det tempo som krävs och vågar möta problemet! Det GÅR FAKTISKT BRA!:))

Jag måste säga att min sits har blivit 10 gånger bättre på sistone också, dels för att jag jobbar på den och dels för att min nya sadel är GRYM!

Idag ska Manne trimmas och izno ridas ut. Licala ska hoppas några språng.

Ha en fin dag och kväll alla! Kram Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: