Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Teamhoppning...och skrivningsfailure

Publicerat 2013-03-03 11:01:05 | i kategori Allmänt

 
</div Nu är det tredje gången jag skriver detta inlägg. Hade problem med filmen igår och när den inte gick att få fram och jag skulle plocka bort "not found" rutan försvann hela inlägget. Så jag har alltså lagt en timma på bloggen igår utan att det syntes överhuvudtaget! Denna helgen har vi två kalas inbokade och vi vart sena hem från träningen i fredags. Detta har gjort att vi efter mina fail inte hunnit uppdatera mer! SORRY! Träningen i fredags gick bra! Jag tänker skriva lite om Izno och uppdatera info om Mannes träning ikväll. Känslan på Izno i fredags var den hittills bästa i år!! Vi hade flytet och han var mycket fin och lyhörd för mig!
 


Jag skrittade fram honom länge, flyttade undan honom i skritten. Sedan flyttade jag bogen inåt på volten och ställde honom utåt. Allt detta efter skänkeln inte så mycket tygel. Efter det red jag trav, tempoväxlingar, varvbyte, skänkelvikningar mm...han gick SÅ BRA!! I galoppen red jag först två varv åt varje håll i FULL GALOPP!! Sedan red jag honom på stora volten i båda varven och gjorde tempoväxlingar även här!
 
Det tog en liten stund innan han var riktigt igenom i vänster galopp. Men när han lossnade var han jättefin. JAg tror att man har en vinst i en väl igenomriden häst innan man börjar hoppa. Därför är det så skönt när vi i stallet åker iväg tillsammans och verkligen ger hästarna den tid de behöver!!
 
Linjerna var absolut inga problem, Vi höjde upp lite efter att hoppat dem några gånger. Izno fick fram sin spänstiga runda språngkurva och var inte i en bom. Samtidigt var han lugn och hade ett jämnt tempo och en bra galopp, Jag själv lyckades verkligen att slappna av och bara rida...
 
Efter att jag hoppat färdigt gjorde jag segergesten som jag gör när jag lyckats lika bra som då....för på träningen hade jag en lika go känsla med Izno som när jag vunnit en klass!!
 
Detta är ju sandra dock..hihi. 
 

Idag ska jag rida Charmör i ridhuset samt rida ut Izno och Manne. Lägga sadel på Perra. Hoppas kunna åka till ridhus med Perra snart!
 
Kram Ha en FIN FIN DAG!!! 
 
// Fia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: