Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Team träning

Publicerat 2013-03-03 12:17:29 | i kategori Allmänt

Jag (Ida) skulle rida båda mina på evighetsbanan och kände att allt var på topp. Den här gången känner jag dock att jag fick lite motstånd i min ridning! Licala var inte alls nöjd under passet, hon sprang och slog med huvudet och visade tydligt att hon inte gillade bettet. Jag valde att stå över hoppningen med henne den dagen. Jag vill ha en bra känsla när jag hoppar och med handen på hjärtat hade jag ingen bra känsla denna gång! Påväg hem till stallet satt jag och Fia och spånade varför det blev som det blev.... Vi kom fram till att: Jag har ju inte kollat munnen på henne på ett bra tag!!!! Varför i He****te har jag inte tänkt på det!!! Hon är ju känslig, men inte riktigt så känslig som nu... Ååååhhh, då kände jag mig otroligt DUM!! Jag som alltid är så nogrann med allt runt omkring mina små favoriter.... Så imorgon skall jag ringa och boka tandläkartid till henne. Fram tills hon är klar skall jag rida på ponnyhackamore, det fungerar hon jättebra på. 
 
Locantus då?? Jo han ja!! Mr Klumpig himself! Hade gjort sig något med sitt ena öga, det rann som tusan om det, så det var bara att ge honom ögonsalva och vila.......... Idag såg han dock bra ut och det är ju tur iaf!! 
 
Idag skall jag rida ut med Fia & det skall bli jättemysigt!!! Jag har också idag avanmält min första tävling, jag skall träna lite till....
 
 
Ha en bra dag i solen alla!!! 
 
Kraaaaam Ida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: