Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Ridhuset

Publicerat 2013-03-05 14:29:08 | i kategori Allmänt

Idag har jag (Jonna) ridit till ridhuset, då jag inte kör transport själv och de inte alltid är så lätt att ha med sin någon som kan köra så blir man lite låst.
Så idag så passade jag på när jag ändå var ledig, det tog ca 45 min enkel väg.
Så när jag väl kom fram så kunde jag börja rida ordentligt på en gång och behövde inte rida fram alls länge innan jag började hoppa.
Hon hoppade verkligen super bra idag och de kändes riktigt bra. Vi fick några rätt stora lägen och de är något vi måste öva på, då Fantasia väldigt gärna hoppar av för tidigt och jag inte riktigt hittar rätt läge.

När vi hoppade tillsammans i fredags så hade jag inte riktigt en bra känsla i börjar, hon va lite jobbig och bockade efter hindrena och stannade någon gång innan hon började slappna av och hoppa riktigt fint.
Därför kändes de bra att få komma iväg idag och hoppa själv och bara kunna tänka på sig själv och hitta rätt känsla.
Eftersom det tog så lång tid att skritta fram och tillbaka till ridhuset så red jag ca 20 min i ridhuset innan ja red hem igen.



Så här kan det se ut när Fantasia får som hon vill..

Kram Jonna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: