Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Om jag skulle skriva att allt jämt är en dans på rosor då skulle jag (ursäkta språket)faaanimej ljuga!

Publicerat 2013-03-04 22:47:00 | i kategori Allmänt

Är hemkommen efter en sen ridhusvistelse. Jag har hoppat Izno och Manne. Idag har orden i hästarnas instruktionsböcker stått i alldeles för liten text för mig....Båda två var sega och lyssnade inte så bra på mig. 
 
Det jag var nöjd med var att jag placerade dem rätt på hindren hela tiden och att hästarna i vilket fall såg spänstiga och fina ut! Känslan var dock inte så bra. 
 
Jag fick använda väldigt mycket ben och säte idag för att rida hästarna mjuka, vilket jag inte behövt senast jag red dem...men men, hästar är ju dock djur och inga maskiner, Jag var inte på topp idag och inte heller hästarna....nu väntar uteritt med Manne fram till Anita kommer. Känns passande att få rida honom för henne och verkligen få jobba igenom honom ordentligt! 
 
Izno ska åka till ridhuset en gång till innan helgen och jag kommer lägga mycket tid på honom! Jag kommer jobba med stärkande övningar vilket jag inte gjorde idag då jag hoppade bana med fristående hinder. Jag fick VERKLIGEN JOBBA idag! särskilt i vänster varv då jag arbetade hårt med vänster skänkel mot ytter tygel. Vi avslutade med ett högre språng, det kändes bra. Lite tuftt att spänna bågen dock!!
 
Ringde både Ida & Sandra sedan och fick ett peppande samtal! Man kan inte vänta sig att allt ska va lättplätt alltid!!
 
 
Ha de töppa! kramar  Fia
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: