Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Möte med skogens konung...

Publicerat 2013-03-15 12:16:00 | i kategori Allmänt

Bestämde mig för att rida ut båda hästarna igår. Det var lite svårt att rida dem ordentligt då det var halt och hårt i marken. Som tur är kommer detta inte hålla i sig så länge till. Jag red ut Izno själv igår, passade på att möta på en älg vid det tillfället då jag till skillnad mot vanligheten red ut själv.........
 
Izno var som en stålfjäder, jag tror aldrig att han såg älgen, han kände bara vittringen av den. Jag vände Izno bort från älgen och red undan han för skänkeln från älgen så att han inte kunde se den....inte smidigt vill jag lova. Det gick iaf bra till slut! När jag sedan skulle rida Manne stod älgen kvar, det började skymma så jag och sandra bestämde oss för att rida runt lite planlöst i skritt och lite trav runt gården...Manne kändes väldigt fin den lilla stunden jag satt uppepå!
 
Idag ska jag rida ut igen, imorgon ska jag och sandra åka och känna av hästarna i ridhuset. Tänker verkligen vara färdig i god tid, ska ägna extra mycket tid med familjen i helgen
 
Passar på att slänga ut ett tips om en superbra sadel!!! Anita Sande har tagit fram en riktigt bekväm och bra sadel. Alla sadlar jag har haft har en viss förmåga att kana...jättestörigt!! När jag red i Anitas sadel låg den HELT STILL! Jag fick också väldigt bra sits i den....den är framtagen efter henne så för oss tjejer är den extra bra! Den ger också hästarna frihet i bogarna!!! Den ska jag köpa när jag får råd!!
Ha en fin dag alla!!! KRAM

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: