Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Manne i fredags

Publicerat 2013-03-03 19:42:16 | i kategori Allmänt

Så kommer vi till Manne!
 
Manne var för dagen lite pigg när vi kom till hoppningen. Han var när jag red fram lite seg.
 
När jag red fram honom red jag honom lite som jag red Izno men jag fokuserade ännu mer på att rida framåt. När Manne är seg blir han gärna lite lång för mig. Det jag är noga att tänka på då är att rida mer framåt så att han jobbar framåt för skänkeln och på så sätt inte blir lika lång. Risken när hästen är lite slö är att man vill dra ihop den. 
Jag hoppade serier med honom sedan hoppade jag linjerna. 
 
Jag tycker att jag hade behövt att lägga mer tid på honom än vad jag hann med. Han var lite bockig och busig. Han hoppade dock fint. Han är ju en väldigt hinderklok häst.
 
Sista gången jag hoppade linje med honom var han riktigt fin. Han stressade ingenting och hoppade igenom sprången bra! Det var egentligen först DÅ han var tillräckligt genomriden för att BÖRJA HOPPA! 
 
Nästa gång jag åker iväg med Manne ska han få mer tid av mig, I helgen väntar Anita träningen och då lär Manne bli ordentligt genomriden! 
 
Kram Kram Fia
 
Här är en annan häst som gick super!!! Binis..det får hennes matte skriva om senare! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: