Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Lyckad träning med sen hemkomst...

Publicerat 2013-03-02 09:23:55 | i kategori Allmänt

Tyvärr kunde vi inte filma så mycket då batteriet i kameran la av! Hann dock med att filma Manne litegranna. Ska kolla in kameran i eftermiddag. Glömde nämligen kameran i stallet igår kväll.
 
Jag(Fia) tror vi kom hem vid 22 tiden. Det tar längre tid än man tror när man ska hoppa alla tillsammans och vänta in varandra.
 
Något som vi alla gör innan hoppträningen är att vi värmer upp ordentligt. Jag vill allra helst att min häst ska kännas eftergiven i alla gångarter och runda lyssna på förhållningar, drivande hjälper och runda sig fint för min skänkel, 
 
Vi hoppade som tidigare skrivet huset! Izno var HELT FANTASTISKT FIN!!! Så himla synd att jag inte fick med det på film. Han var inte i en bom. Försiktig och jämna språng. Han var rytmisk i galoppen, inget stök och bus....jag slappnade också av bra!
 
Mer om detta senare jag har lite tidsbrist här på morgen! Vill bara säga att:
 
Att rida bra handlar mycket om en bra mental balans. Att känna sig positiv och tycka om sin häst! Något som hjälpte mig till ännu en högre nivå igår var mina teamkamrater. Att få hoppa ifred med dem i ridhuset, få positiva självförtroendehöjande pepp samt reflektera tillsammans under passet är GULD VÄRT!! Puss till er brudar!!
 
Hörs senare!
 
Kramar Fia
 
Ursäkta att bilden är på sniskan....fina lille Izno å Ja!! =)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: