Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Licala, Locantus & Vip Win´s Mighty Heart

Publicerat 2013-03-01 12:53:24 | i kategori Allmänt

 
                                                    Lite tankar kring mina tre hästar!
 
Locantus: Är redan i bra form, han har blivit väldigt stärkt av att få ridas ut mycket. Målet fram till sommaren är att Locantus skall bli ännu starkare, han skall få klättra och arbeta mycket med bommar på marken. Jag skall tävla 1m och 1,10m, nu under våren. Målet är att stärka vårt (framför allt mitt) självförtroende och sedan kanske hoppa någon 1,20m. Locantus skall även nu under våren få massage, laser och magnettäcke.

Licala: Hon går från klarhet till klarhet, hon är en riktig kvalitetshäst. Just nu tränar vi mycket på kondition och styrka, Licala är en häst med mycket egen balans och då blir det lätt att man gärna vill rida "för mycket", hon är så rolig att sitta på!! Jag kommer att fortsätta i samma anda med henne, idag kommer hon att få hoppa bana! det skall bli väldigt spännande! Licala skall säljas, helst av allt så vill jag ha kvar henne själv, för hon är en så enormt snäll och trygg häst! Jag blir väldigt tuff av att rida henne <3
Vip Win´s Mighty Heart,Håller på att ridas in nu i skrivandes stund, igår blev han skrittad barbacka och det gick hur bra som helst, han är gudasnäll och det har han fått från sin mor, Licala. Tanken med Mighty är att jag skall rida kvalitén med honom. Men då måste han vara mogen för det och vara i rätt "period", unghästar tenderar ju till att ha växtperioder, skulle han hamna i en sådan period just då, så står vi över =) 

 
Kram Ida
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: